Virtuális védőburok – Horváth Péter találmánya életet és értéket is menthet

Embert próbáló munkakörökben dolgozott, stroke betegségéből kifolyólag megjárta a pokol legmélyebb bugyrait, ám mégsem kesereg az őt ért sorscsapásokon, sőt! A 36 esztendős Horváth Péter az eddigi tapasztalatait felhasználva, immár másokon kíván segíteni az általa kidolgozott védelmi szisztémával.

beleA 36 éves fiatalember dolgozott asztalosként, biztonsági őrként és boncmesterként, tevékenykedett egy temetkezési vállalatnál baleseti kártérítéses ügyintézőként és gépkocsivezetőként, s gyakorlatilag ezekből kombinálta össze az általa kidolgozott HOPE Autós Védelmi Rendszert.
A korábbi munkatapasztalataimat felhasználva, arra kerestem megoldást, hogy miként lehetne pozitív irányba elbillenteni azokat a hiányosságokat, amiket munkám során érzékeltem – fogalmazott Horváth Péter. – Figyelembe vettem például, hogy a mai rohanó világban úgy elmegyünk egymás mellett, hogy még azt sem vesszük észre, ha valaki rosszul van az utcán. Én például voltam olyan autóbalesetnél, ahol a gépkocsivezető azért halt meg, mert későn találtak rá. Csak egy életünk van, addig próbáljunk meg vigyázni rá, amíg lehet!
Péter egy stroke-betegséget követően, baloldali alsóvégtag bénulással, jobboldali agyi verőér elzáródással és látótér beszűküléssel küszködve kesereghetett volna az ágya szélén, de nem ezt tette. Végig az lebegett előtte, hogy a szeretteinek, s különösen a kisfiának szüksége van rá, még dolga van ezen a világon. Szerinte sokkal egyszerűbb úgy meggyógyulni, ha van egy cél, ráadásul neki több is volt, hiszen a párjával együtt három kiskorú gyereket nevel.
A szomorú kitérő után térjünk vissza az autós védelmi rendszerre, hiszen mégiscsak ezért ültünk le beszélgetni!
bele2–       Ha ezt az elektronikai védelmi eszközt beszereljük egy ügyfelünk autójába, akkor, ha baleset éri az autót, nyomban jelzi felénk. Elküldi a koordinátákat, ebből tudni fogjuk, hogy pontosan hol is van – mondta Péter. – Mivel a szerződéskötéskor felveszünk egy orvosi adatbázist, minden olyan dologgal, ami fontos lehet egy egészségügyi ellátás során, lépéselőnybe hozhatjuk a kiérkező segítséget. Baleset esetén tehát mi úgy értesítjük a mentőket, hogy pontosan meghatározzuk a helyszínt, s tájékoztatást tudunk arról is adni, hogy a sérültnek milyen kórelőzményei voltak, mire és milyen gyógyszereket szed, mire allergiás.
A Horváth Péter által kifejlesztett autós védelmi rendszer vonatkozik gépkocsi lopásra is. Ha ezzel a gonddal hívja fel őket az ügyfél, kiküldenek egy jelet a korábban beszerelt elektronikai eszközre, ami megállítja az autót, akár menet közben is. Ha a tolvaj mit sem sejtve, 140-es tempóval száguld például az autópályán, akár 1 kilométeren belül képes leállítani.  S mivel tudják, merre jár, konkrétumokkal szolgálva tudják értesíteni a rendőrséget. Nincs szükség tehát autós üldözésre, melynek kimenetele sokszor bizonytalan, ráadásul a közlekedésben résztvevőkre is komoly veszélyt jelent.
–       Nálam az elsődleges szempont az emberi élet védelme, tavaly nyáron ezért alapítottam meg az utazók védőszentjéről elnevezett Szent Kristóf HOPE céget – szögezte le Horváth Péter. – Eddigi tapasztalataim szerint Magyarországon elég ritka még az előre gondolkodás, s csípőből mondják a kifogásokat. „Van riasztóm” – de egy riasztó nem tud közbeavatkozni. „Drága” – miközben plazma tévét néz, s a legújabb okos telefon van a kezében. El kell dönteni, hogy kinek mi a fontos. Az én találmányom elsősorban az emberéletet, másodsorban a tulajdont védi, s egy esetleges rablótámadásnál is hasznos, hiszen ügyfelünk az autóban megnyomja a riasztógombot, s bele tudunk hallgatni az utastérbe. Egyéb ügyességekre is képes a rendszer, de erről nem szeretnék többet elárulni, hiszen botorság lenne kijátszani az összes adumat.