Mit ér a tudás a hétköznapokban? – Ma országos kompetenciamérés az iskolákban

Ma a 6., a 8. és a 10. évfolyamon a szokásos tanítás helyett a tanulók az országos mérés feladatlapjait írják meg.

A mérésben összesen 2827 iskola 3597 telephellyel kapcsolódik be. A mérés – a sajátos nevelési igényű tanulók egy szűk csoportját kivéve – az adott évfolyamokon minden tanuló számára kötelező, így a mérésben az idén összesen 269 611 diák vesz részt.

kérdőívA teljes körű mérések célja a tanulók adott képességeinek, készségeinek minél pontosabb feltérképezése függetlenül attól, hogy a diák ezeken a területeken gyengébb vagy erősebb képességű. A  kiértékelés után, várhatóan 2015. február végétől egy erre a célra generált kód segítségével a szülők is áttanulmányozhatják gyermekük dolgozatát.

A mérés megírása előtt vagy azt követően a tanulók kézhez kapják a tanulói kérdőívet. Ezen a tanulók szociokulturális hátteréről szerepelnek kérdések. A kérdőívek kitöltése a mérési eredmények értékelésének szempontjából rendkívül fontos, ám a tanulók és szüleik számára önkéntes.

A tanulói kérdőív kérdéseire adott válaszokat az érintettek (szülők, tanulók) hozzájárulása nélkül az iskola nem ismerheti meg, azokat nem kezelheti – hívja fel a figyelmet az Oktatási Hivatal

(A cikk fotói a Péterfy Iskolában készültek egy, a felmérést előkészítő órán)